niedziela, 1 lutego 2015

Moja organizacja czasu

Hej dziewczyny i chłopaki! W dzisiejszym wpisie organizacja czasu- sposoby na prawdziwego leniucha czyli mnie. Zaczynamy!
Bardzo długi czas miałam problem z zorganizowaniem siebie. Na początku zeszłego roku, zakupiłam sobie kalendarz, który maił pomóż mi się zorganizować, siebie i mój czas. Kalendarz ten był w małym formacie, nie mieściłam wszystkiego, co chciałam zapisywać i prowadziłam osobno zeszyt z celami i postanowieniami, które chciałabym spełnić, niestety ten system się nie sprawdzał u mnie. Zaczęłam interesować się tematem organizacji czasu, czytałam blogi, oglądałam filmiki na yt i dopasowałam kilka technik, które dość skutecznie pomogły zabrać mnie się w garść. Obowiązki, które zaczęły dochodzić mi w bardzo szybkim czasie przytłaczały mnie, do czasu.W tym roku kupiłam kalendarz w formacie zwykłego zeszytu i jest OK. Jeden dzień w kalendarzu, który znajduje się na jednej stronie, podzielony jest na dwie kolumny plan dnia i do zrobienia. W kolumnie plan dnia zapisuje sobie czynności, które muszę wykonać w danym czasie np szkoła, o której mam autobus do i z szkoły przez co mogę oszacować ile mi czasu pozostaje w ciągu dnia po powrocie do domu. Druga kolumna, to kolumna o nazwie do zrobienia, zapisuje w niej wszystkie rzeczy, których nie muszę robić w określonym czasie. W moim kalendarzu stosuje system kolorystyczny np szkoła na żółto, blog na zielono, dzięki temu wiem ile mam nauki czy co mniej więcej muszę zrobić z danej grupy obowiązków w ciągu dnia. System kolorystyczny każdy powinien dopasować pod siebie. Plan roczny w kalendarzu jest zagospodarowany na rozpisanie kiedy pojawi się jakiś wpis i zaznaczam, czy dany wpis się pojawił, czy nie, tak samo jak w kolumnie do zrobienia. Notatnik, który jest z tyłu kalendarza zagospodarowałam na planowanie celów i zaznaczanie krzyżykami czy zrobiłam coś w tym kierunku oraz na tabelkę wydatki i przychody danego miesiąca. Na chwile obecna ten kalendarz to moja baza dowodzenia, bez której nie ruszam się z domu. Poszczególne działy w kalendarzu są opisane i zaznaczone kolorowymi karteczkami w boku kalendarza.










Mam jeszcze wiele ciekawych sposobów na organizację czasu i kilka trików. Jeżeli jesteście zainteresowani zapraszam do komentowania. Czy macie jakieś triki na organizacją czasu? Dajcie znać w komentarzach. papa

2 komentarze:

  1. Ja uwielbiam temat organizowania czasu ,ale strasznie szybko znika mi motywacja .Muszę to zmienić ,bo zaczyna mnie to bardzo wkurzać,w końcu wszystko zależy od nas.

    rasberrrt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dokładnie tak samo :) ale staram się to robić od nowa i nowa :)

      Usuń